СОВРЕМЕННЫЕ СРЕДСТВА ФОРМИРОВАНИЯ И РАЗВИТИЯ СВЯЗНОЙ РЕЧИ ДОШКОЛЬНИКОВ
Работая с нашим сайтом, вы даете свое согласие на использование файлов cookie. Это необходимо для нормального функционирования сайта, показа целевой рекламы и анализа трафика. Статистика использования сайта отправляется в «Яндекс» и «Google»
SCIENTIFIC JOURNAL BULLETIN OF VORONEZH INSTITUTE OF HIGH TECHNOLOGIES
Online media
ISSN 2949-4443

MODERN MEANS OF FORMING AND DEVELOPING CONNECTED SPEECH OF PRESCHOOL CHILDREN

Motunova L.N. ,  Goleva T.N.  

UDC 372.462

  • Abstract
  • List of references
  • About authors

The article considers the mastery of a child by coherent speech as one of its most important acquisitions at preschool age. The formation and development of a coherent speech of the child is substantiated as a common basis for the upbringing and education of children in modern preschool education. Presents modern means of formation and development of coherent speech of preschoolers.

1. Бородич, А. М. Методика развития речи детей. / А. М. Бородич. – М.: Просвещение, 2014. – 255 с.

2. Выготский, Л. С. Мышление и речь / Л. С. Выготский. – М., 1991. – 146 с.

3. Омельченко, Л. В. Использование приемов мнемотехники в развитии связной речи / Л. В. Омельченко // Логопед. – 2008. – № 4. – С. 35-47.

4. Парамонова, Л. Г. Воспитание связной речи у детей. Методическое пособие. – (Серия «Методический кабинет» / Л. Г. Парамонова. – СПб.: ООО «Издательство «ДЕТСТВО ПРЕСС», 2017. – 176 с.

5. Сохин, Ф. А. Психолого-педагогические основы развития речи дошкольников / Ф. А. Сохин. – Воронеж, Изд-во НПО «МОДЭК», 2012. – 174 с.

6. Ушакова, О. С. Теория и практика развития речи дошкольников / О. С. Ушакова. – М., ТЦ «Сфера», 2016. – 204 с.

Motunova L. N.


Voronezh, Russia

Goleva T. N.


Voronezh, Russia

Keywords: pre-schooler connected speech, mnemonics, TRIZ. (Theory of the Solution of Inventive Tasks), logorhythmics, fairy tale therapy, finger exercises, articulation gymnastics

For citation: Motunova L.N. , Goleva T.N. , MODERN MEANS OF FORMING AND DEVELOPING CONNECTED SPEECH OF PRESCHOOL CHILDREN. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2019;13(2). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=911 (In Russ).

71

Full text in PDF

Published 30.06.2019