ИСПОЛЬЗОВАНИЕ СКАЗКИ В ВОСПИТАТЕЛЬНОЙ РАБОТЕ С ДЕТЬМИ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА
Работая с нашим сайтом, вы даете свое согласие на использование файлов cookie. Это необходимо для нормального функционирования сайта, показа целевой рекламы и анализа трафика. Статистика использования сайта отправляется в «Яндекс» и «Google»
SCIENTIFIC JOURNAL BULLETIN OF VORONEZH INSTITUTE OF HIGH TECHNOLOGIES
Online media
ISSN 2949-4443

THE USE OF THE FAIRY TALE IN THE EDUCATIONAL WORK WITH CHILDREN OF PRESCHOOL AGE

Sechenikh M.N.  

UDC 373.461

  • Abstract
  • List of references
  • About authors

The article deals with the peculiarities of using fairy tales for the development, upbringing and socialization of preschool children. The essence, content, properties, basic characteristics of fairy tales are reflected.

1. Белобрыкина О. А. «Сказка ложь, да в ней намек…» // Речь и общение. Популярное пособие для родителей и педагогов / О. А. Белобрыкина – М., 2011.

2. Зимина И. Народная сказка в системе воспитания дошкольников // Дошкольное воспитание. – 2005. – № 1. – С.18-28.

3. Ильин И. А. Духовный смысл сказки. / И. А. Ильин – М.: Искусство, 1993.

4. Пидручная С. Сказки – за безопасность детей // Дошкольное воспитание. – 2008. – № 2. – С. 124-127.

5. Поштарева Т. Использование народных сказок в образовательном процессе // Дошкольное воспитание. – 2009. – № 5. – С. 24-28.

6. Пушкин А. С. Сказки. / А. С. Пушкин.– М.: Детгиз, 1996.– 128 с.

Sechenikh M. N.


Voronezh, Russia

Keywords: fairy-tale heroes, good, evil, puppet theatre, emotional development, social adaptation

For citation: Sechenikh M.N. , THE USE OF THE FAIRY TALE IN THE EDUCATIONAL WORK WITH CHILDREN OF PRESCHOOL AGE. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2018;12(2). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=837 (In Russ).

74

Full text in PDF

Published 30.06.2018