Keywords: fairy-tale heroes, good, evil, puppet theatre, emotional development, social adaptation
THE USE OF THE FAIRY TALE IN THE EDUCATIONAL WORK WITH CHILDREN OF PRESCHOOL AGE
UDC 373.461
The article deals with the peculiarities of using fairy tales for the development, upbringing and socialization of preschool children. The essence, content, properties, basic characteristics of fairy tales are reflected.
1. Белобрыкина О. А. «Сказка ложь, да в ней намек…» // Речь и общение. Популярное пособие для родителей и педагогов / О. А. Белобрыкина – М., 2011.
2. Зимина И. Народная сказка в системе воспитания дошкольников // Дошкольное воспитание. – 2005. – № 1. – С.18-28.
3. Ильин И. А. Духовный смысл сказки. / И. А. Ильин – М.: Искусство, 1993.
4. Пидручная С. Сказки – за безопасность детей // Дошкольное воспитание. – 2008. – № 2. – С. 124-127.
5. Поштарева Т. Использование народных сказок в образовательном процессе // Дошкольное воспитание. – 2009. – № 5. – С. 24-28.
6. Пушкин А. С. Сказки. / А. С. Пушкин.– М.: Детгиз, 1996.– 128 с.
Keywords: fairy-tale heroes, good, evil, puppet theatre, emotional development, social adaptation
For citation: Sechenikh M.N. , THE USE OF THE FAIRY TALE IN THE EDUCATIONAL WORK WITH CHILDREN OF PRESCHOOL AGE. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2018;12(2). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=837 (In Russ).
Published 30.06.2018