Keywords: creative economy, clusters, tools of territorial development, interaction between government and business.
DEVELOPMENT OF CREATIVE INDUSTRIES AS AN ECONOMIC GROWTH FACTOR
UDC 338.2
The search for tools of territorial development continues in the modern economy. The mechanism of territorial development new to the Russian economy is the creation of creative spaces uniting entrepreneurs engaged in creative spheres and connected with human intellectual activity. Creative or creative industries are defined as a new type of culture development, where the unifying idea is the creative component and the role of new technologies and discoveries is high. The role of creative industry as the factor of economic growth is considered in the article.
1. Карта кластеров России [сайт]. – URL: https://map.cluster.hse.ru/list.
2. Развитие креативных индустрий в России / Бредихин С. В., Власова В. В. [и др.]. Научный дайджест № 1. – Текст: электронный // https://www.hse.ru/data/2021/08/05/1425538563/Human%20Capital_NCMU_Digest%201_Creative%20Industries_2021.pdf.
3. Указ Президента Российской Федерации от 24.12.2014 г. № 808 «Об утверждении Основ государственной культурной политики». СПС КонсультантПлюс [сайт]. – URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_172706.
4. Распоряжение Правительства РФ от 20.09.2021 N 2613-р «Об утверждении Концепции развития творческих (креативных) индустрий и механизмов осуществления их государственной поддержки в крупных и крупнейших городских агломерациях до 2030 года». СПС КонсультантПлюс [сайт]. – URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_396332/.
5. Tadviser – портал выбора поставщиков и технологий [сайт]. – URL: https://www.tadviser.ru/.
6. Львович К. И. Управление эффективностью деятельности персонала в условиях цифровой трансформации организационных систем / К. И. Львович // Моделирование, оптимизация и информационные технологии. 2020. – Т. 8. № 3 (30) – [Электронный ресурс]: https://moitvivt.ru/ru/journal/article?id=804 (дата обращения 10.09.2022).
7. Моделирование процесса управления промышленными организациями на основе рейтингового подхода. / И. Я. Львович [и др.] // Моделирование, оптимизация и информационные технологии. – 2020. – Т. 8. № 3 – (30). – [Электронный ресурс]: https://moitvivt.ru/ru/journal/article?id=834 (дата обращения 10.09.2022).
Keywords: creative economy, clusters, tools of territorial development, interaction between government and business.
For citation: Prokhorova O.K. , Garbuzov Y.V. , DEVELOPMENT OF CREATIVE INDUSTRIES AS AN ECONOMIC GROWTH FACTOR. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2022;16(4). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=26 (In Russ).
Published 31.12.2022