ДЕЛОВАЯ РЕПУТАЦИЯ КАК ФАКТОР ПОВЫШЕНИЯ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ ОРГАНИЗАЦИИ
Работая с нашим сайтом, вы даете свое согласие на использование файлов cookie. Это необходимо для нормального функционирования сайта, показа целевой рекламы и анализа трафика. Статистика использования сайта отправляется в «Яндекс» и «Google»
SCIENTIFIC JOURNAL BULLETIN OF VORONEZH INSTITUTE OF HIGH TECHNOLOGIES
Online media
ISSN 2949-4443

BUSINESS REPUTATION AS A FACTOR OF INCREASING THE COMPETITIVENESS OF THE ORGANIZATION

Zilina G.I. ,  Bukhtiyarov A.V.  

UDC 339.137.22

  • Abstract
  • List of references
  • About authors

The paper examines the relevance of the business reputation of the organization, its functions, structure and principles of formation, identifies factors affecting the reputation and identifies the performance indicators of the organization. For effective assessment of business reputation, it is proposed to apply a SWOT analysis.

1. Горин, С. В. Деловая репутация организации / С. В. Горин. – М.: Феникс, 2016. – 256 c.

2. Журавлев, Д. В. Имидж как специфическое единство типичных признаков, управляющих индивидуальным, групповым и массовым сознанием / Д. В. Журавлев // PR-технологии. – 2007. – № 2. – С.43.

3. Старов, С. А. Управление брендами: Учебник / С. А. Старов. – СПб.: Изд-во «Высшая школа менеджмента», 2012. – 500 с.

Zilina G. I.


Voronezh, Russia

Bukhtiyarov A. V.


Voronezh, Russia

Keywords: business reputation, image, SWOT analysis,

For citation: Zilina G.I. , Bukhtiyarov A.V. , BUSINESS REPUTATION AS A FACTOR OF INCREASING THE COMPETITIVENESS OF THE ORGANIZATION. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2019;13(1). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=854 (In Russ).

107

Full text in PDF

Published 31.03.2019