Keywords: mathematics, functional literacy, housing and communal services, FGOS
FUNCTIONAL MATHEMATICAL LITERACY THROUGH THE PRISM OF COMMUNAL PAYMENTS
UDC 51-7
In this article, the authors consider the issue of functional mathematical literacy. Through the prism of utility payments, it is shown how it is possible to implement the 3rd generation FGOS in a modern school. The authors are trying to put an end to the question: why do we need your mathematics.
1. Как проектировать универсальные учебные действия в начальной школе: от действия к мысли: пособие для учителя / [под ред. А. Г. Асмолова] — Москва: Просвещение, 2008.-160 с.
2. Об утверждении федерального госу-дарственного образовательного стандарта основного общего образования: приказ Ми-нистерства просвещения Российской Феде-рации от 31.05.2021 № 287 // Министерство просвещения Российской Федерации- 2021. – № 64101. - 126 с.
3. Ткачук Н. Ю. Вариативно-образовательный процесс в современном дошкольном образовательном учреждении / Н. Ю. Ткачук // Образование и воспитание. — 2017. — № 2 (12). — С. 14-18. — URL: https://moluch.ru/th/4/archive/56/2225/ (дата обращения: 31.05.2022).
4. Пожарова Г.А. Практико-ориентированные задачи как один из важнейших элементов формирования математической грамотности учащихся / Г.А. Пожарова //Молодой ученый.-2021.-№1(343). - С.62-64.
5. Рослова Л. О. Функциональная математическая грамотность: что под этим понимать и как формировать / Л. О. Рослова // Педагогика. - 2018. - № 10. - С. 48-55.
Keywords: mathematics, functional literacy, housing and communal services, FGOS
For citation: Zakharov N.V. , Zakharova E.S. , FUNCTIONAL MATHEMATICAL LITERACY THROUGH THE PRISM OF COMMUNAL PAYMENTS. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2022;16(2). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=139 (In Russ).
Published 30.06.2022