Keywords: marketing, marketing strategy, competitiveness, marketing mechanisms
ROLE OF MARKETING IN COMPETITIVENESS OF THE NTERPRISE
UDC 338.467
This article discusses the concept of marketing. The example of the mechanism of ensuring competitiveness at the enterprise is given.
1. Айдинова, А. Т. Пути повышения конкурентоспособности предприятий / А. Т. Айдинова, Е. С. Головко // Молодой ученый – 2015. –371 с.
2. Джейсон, Ф. Маркетинг в социальных медиа / Э. Декерс. //Маркетинг в социальных медиа. – 2012. – 336 с.
3. Котлер, Ф. Основы маркетинга. Краткий курс / Ф. Котлер // Вильямс. – 2016. – 496 c.
4. Котлер, Ф. Маркетинг от А до Я / Ф. Котлер / пер. Т. В. Виноградова, А. А. Чех, Л. Л. Царук // Электрон. текстовые данные. – 2016. – 211 c.
5. Маркетинг. – URL: http://znanium.com/ (дата обращения 20.03.2019).
6. Маркетинг в бизнесе: сборник статей. – URL: http://www.my-market.ru/market.htm (дата обращения 21.03.2019).
7. Романов, А. А. Маркетинг: Учебное пособие / А. А. Романов, В.П. Басенко, Б.М. Жуков // Дашков и Кº. – 2014. – URL: http://www.knigafund.ru/books/127752 (дата обращения 21.03.2019).
8. Сенаторов, А. А. Битва за подписчика. SMM-руководство / А. А. Сенаторов // Электрон. текстовые данные. – 2016. – URL: http://cyberleninka.ru/article/n/social-media-marketing.htm (дата обращения 20.03.2019)
9. Энис Б,. М. Классика маркетинга / Б. М. Энис, К. Т. Кокс; Пер. с англ. Т. Виноградова // Маркетинг для профессионалов. – 2001. – 746 с.
Keywords: marketing, marketing strategy, competitiveness, marketing mechanisms
For citation: Berezhnaya T.V. , Kantemirov N.A. , ROLE OF MARKETING IN COMPETITIVENESS OF THE NTERPRISE. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2019;13(1). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=850 (In Russ).
Published 31.03.2019