Keywords: oral folk art, folklore, games, fairy tales, nursery rhymes, jokes
THE ROLE OF ORAL NATIONAL CREATIVITY IN EDUCATION AND DEVELOPMENT OF A PRESCHOOLED CHILD
UDC 373.461
This article introduces the meaning of oral folk art for the development and upbringing of preschool age, with experience in this direction.
1. Алексеева М. М. Методика развития речи и обучения родному языку дошкольников: Учеб. пособие для студ. высш. и сред. пед. учеб. заведений / М. М. Алексеева, В. И. Яшина. – М.: Издательский центр «Академия», 2000. – 400 c.
2. Викулина А. М. Элементы русской народной культуры в педагогическом про-цессе дошкольного учреждения / А. М. Викулина. – Н. Новгород: Нижегородский гуманитарный центр, 1995. – 138 с.
3. Зимина И. Народная сказка в системе воспитания дошкольников / И. Зимина // Дошкольное воспитание. – 2005. – № 1. – С. 18-28.
4. Криницина Н. Дети любят потешки // Дошкольное воспитание. – 1991. – № 11.
5. Новицкая М. Добро пожаловать в фольклорную школу // Дошкольное воспитание / М. Новицкая, Е. Соловьева. – 1993. – № 9. – С. 11-18.
6. Чуковский К. И. От двух до пяти / К. И. Чуковский. – М.: Детская литература, 1963. – 382 с.
7. Ушинский К. Д. Избранные труды. / К. Д. Ушинский. – Учебное пособие. – В 4 кн. – М. «Дрофа», 2005.
Keywords: oral folk art, folklore, games, fairy tales, nursery rhymes, jokes
For citation: Shchurova L.N. , THE ROLE OF ORAL NATIONAL CREATIVITY IN EDUCATION AND DEVELOPMENT OF A PRESCHOOLED CHILD. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2018;12(2). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=839 (In Russ).
Published 30.06.2018