Keywords: branding, «Veblen's effect», demonstrative idleness,
BRANDING AS SOCIAL AND ECONOMIC PHENOMENON
UDC 66.067
In work, the fact that branding undoubtedly is the significant social and economic phenomenon is discussed. In addition, it is noted that brands are modern identifiers of class association of people.
1. Минаков И.А., Толстых Т.О. Маркетинг и конкурентоспособность сельскохозяйственной продукции/ М-во сельского хоз-ва Российской Федерации, Мичуринский гос. аграрный ун-т. Мичуринск-наукоград, 2007.
2. Толстых Т.О., Шкарупета Е.В., Шишкин И.А. Трансформация предпринимательства в условиях цифровой экономики. В книге: Цифровая трансформация экономики и промышленности: проблемы и перспективы Под редакцией А.В. Бабкина. Санкт-Петербург, 2017. С. 133-158.
3. Аакер Д. Стратегическое рыночное управление: Бизнес-стратегии для успешно-го менеджмента [Текст] / ДЭВИД А. ААКЕР ; [пер. с англ. С. Жильцова]. – 6-е международ. изд. – СПб. [и др.] : Питер, 2012. – 542 с. – ISBN 5-318-00781-3.
4. Дробо К. Секреты сильно бренда: Как добиться коммерческой уникальности / Кевин Дробо; [Пер. с англ. Ю. Орловой]. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2015. – 276 с. – ISBN 5-9614-0109-Х.
Keywords: branding, «Veblen's effect», demonstrative idleness,
For citation: Prokofyev S.V. , Tolstykh T.O. , BRANDING AS SOCIAL AND ECONOMIC PHENOMENON. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2018;12(2). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=709 (In Russ).
Published 30.06.2018