ПОТЕНЦИАЛ КОНВЕРГЕНТНОГО ОБУЧЕНИЯ В КОНТЕКСТЕ ПРЕПОДАВАНИЯ ЕСТЕСТВЕННОНАУЧНЫХ ДИСЦИПЛИН
Работая с нашим сайтом, вы даете свое согласие на использование файлов cookie. Это необходимо для нормального функционирования сайта, показа целевой рекламы и анализа трафика. Статистика использования сайта отправляется в «Яндекс» и «Google»
SCIENTIFIC JOURNAL BULLETIN OF VORONEZH INSTITUTE OF HIGH TECHNOLOGIES
Online media
ISSN 2949-4443

THE POTENTIAL OF CONVERGENT LEARNING IN THE CONTEXT OF TEACHING NATURAL SCIENCES

Masalab N.M.  

UDC 37.02

  • Abstract
  • List of references
  • About authors

This article is devoted to convergent learning, which is a modern educational technology. Convergent learning is a complex system of formation of subject, meta-subject and personal competencies aimed at solving educational problems in an interdisciplinary context. Convergent learning effectively solves the problem of the formation of meta-subject competencies and interdisciplinary connections within the framework of a holistic pedagogical process.

1. Алиева Н. З. Конвергенция в контексте концепции инновационного развития общества // Современные проблемы науки и образования. – 2012. – № 6. URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=77352020. №1 (94). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/tehnologii-smyslovogo-chteniya-kak-instrument-formirovaniya-professionalnyh-znaniy-u-bakalavrov.

2. Баксанский О. Е. Мировоззрение будущего: конвергенция как фундаментальный принцип / О. Е. Баксанский // Педагогика и просвещение. – 2014. – № 3. – С. 50-65.

3. Роберт И. В. Конвергентное образование: истоки и перспективы // Наука о человеке: гуманитарные исследования. – 2018. – № 2 (32). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/konvergentnoe-obrazovanie-istoki-i-perspektivy.

4. Информационная система для дистанционного обучения определению механической устойчивости, аварийности и эколого-биологических особенностей основных видов древесных растений, используемых в озеленении города Донецка. / В. О. Корниенко [и др.] // Моделирование, оптимизация и информационные технологии. – 2020. – Т. 8. – № 4 – (31). – [Электронный ресурс]: https://moitvivt.ru/ru/journal/article?id=884 (дата обращения 10.09.2022)

5. Горячко В. В. Характеризация географически связанных организационных систем и подход к интеллектуализации управления ими / В. В. Горячко, Э. М. Львович // Моделирование, оптимизация и информационные технологии. – 2019. – Т. 7. – № 3 (26). – [Электронный ресурс]: https://moitvivt.ru/ru/journal/pdf?id=650 (дата обращения 10.09.2022).

Masalab N. M.

Email: nadezhdamasalab@mail.ru

Voronezh Institute of High Technologies

Voronezh, Russia

Keywords: convergent education, convergent learning, interdisciplinary approach, practice-oriented learning

For citation: Masalab N.M. , THE POTENTIAL OF CONVERGENT LEARNING IN THE CONTEXT OF TEACHING NATURAL SCIENCES. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2022;16(4). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=36 (In Russ).

380

Full text in PDF

Published 31.12.2022