ОБУЧЕНИЕ ГРАММАТИЧЕСКОМУ АСПЕКТУ ИНТЕРПРЕТАЦИИ ИНОЯЗЫЧНОГО ТЕКСТА В ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ОРГАНИЗАЦИЯХ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
Работая с нашим сайтом, вы даете свое согласие на использование файлов cookie. Это необходимо для нормального функционирования сайта, показа целевой рекламы и анализа трафика. Статистика использования сайта отправляется в «Яндекс» и «Google»
SCIENTIFIC JOURNAL BULLETIN OF VORONEZH INSTITUTE OF HIGH TECHNOLOGIES
Online media
ISSN 2949-4443

TEACHING GRAMMATICAL ASPECT OF FOREIGN TEXT INTERPRETATION IN INSTITUTIONS OF HIGHER EDUCATION

Choporova E.I. ,  Serostanova N.N.  

UDC 372.881.11

  • Abstract
  • List of references
  • About authors

The article deals with some issues of syntactic paraphrasing while teaching text interpretation in the original language (abstract, annotation) in non-language institutions of higher education. The authors examine possible teaching strategies used in textbooks of British publishing houses.

Choporova E. I.


Voronezh, Russia

Serostanova N. N.


Voronezh, Russia

Keywords: syntactic paraphrasing, text interpretation, institutions of higher education, foreign textbooks

For citation: Choporova E.I. , Serostanova N.N. , TEACHING GRAMMATICAL ASPECT OF FOREIGN TEXT INTERPRETATION IN INSTITUTIONS OF HIGHER EDUCATION. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2017;11(1). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=228 (In Russ).

73

Full text in PDF

Published 31.03.2017