Keywords: game, foreign language, student, learning, culture, phonetics, vocabulary
The Features of Game Approaches in Learning a Foreign Language
UDC 372.881
The paper discusses the possibilities of using game approaches in the course of learning foreign languages. The main characteristics of games are considered. Examples of phonetic games are given, an analysis of the perceptual and creative types is given. The structural components of the phonetic game are given. Examples of lexical games are considered. An example of games of the interview type is given. It is shown how game technologies can be used in the preparation of cultural events in a foreign language.
1. Акберова А.Р. Фонетические игры: эффективный инструмент для улучшения произношения на уроках английского языка в средней школе / А.Р. Акберова // Студенческий. – 2025. – № 16–3 (312). – С. 7–12.
2. Пахомова А.В. Фонетические игры и их использование на младшей ступени обучения иностранному языку / А.В. Пахомова // Наука в современном обществе: закономерности и тенденции развития: Сборник статей Международной научно-практической конференции. – Уфа: ОМЕГА САЙНС, 2019. – С. 220–223.
3. Ананьев Р.В. Формирование иноязычных произносительных навыков посредством фонетических игр / Р.В. Ананьев // XVII Кирилло-Мефодиевские чтения: Межвузовский сборник научно-методических статей. – Ишим: Тюменский государственный университет, 2024. – С. 193–199.
4. Лю С. Применение фонетических игр для обучения китайскому языку / С. Лю, А.Г. Ковалева // Иностранный язык в сфере профессиональной коммуникации в условиях реальной и виртуальной среды: Сборник материалов международной конференции преподавателей, студентов и аспирантов. – Екатеринбург: Издательский Дом «Ажур», 2024. – С. 360–365.
5. Fokina M.S. Classification of Language Games / M.S. Fokina // International Research Journal. – 2021. – No. 10–3 (112). – P. 143–146.
6. Сычева К.Д. Дидактическая игра в системе формирования лингвистических знаний обучающихся / К.Д. Сычева, Е.А. Торпакова, Г.А. Гущина // Вопросы педагогики. – 2020. – № 11–2. – С. 337–340.
7. Dolgenko A.N. Business Game as a Form of Active Training / A.N. Dolgenko, S.F. Murashko, S.V. Rudakova // Etnosoсium (Multinational Society). – 2021. – No. 4 (154). – P. 28–33.
8. Густомясова Т.И. Игра-интервью и деловая игра как проективные методики, способствующие интерактивной коммуникации студентов неязыковых вузов и старшеклассников / Т.И. Густомясова // Язык, культура, познание, коммуникация. – Тамбов: Тамбовская региональная общественная организация «Общество содействия образованию и просвещению «Бизнес – Наука – Общество», 2015. – С. 213–222.
Keywords: game, foreign language, student, learning, culture, phonetics, vocabulary
For citation: Bugakova L.V. , Preobrazhenskiy A.P. , The Features of Game Approaches in Learning a Foreign Language. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2025;19(3). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=1448 (In Russ).
Received 26.09.2025
Revised 02.10.2025
Accepted 02.10.2025
Published 30.09.2025