Влияние имиджа организации на ее конкурентоспособность
Работая с нашим сайтом, вы даете свое согласие на использование файлов cookie. Это необходимо для нормального функционирования сайта, показа целевой рекламы и анализа трафика. Статистика использования сайта отправляется в «Яндекс» и «Google»
SCIENTIFIC JOURNAL BULLETIN OF VORONEZH INSTITUTE OF HIGH TECHNOLOGIES
Online media
ISSN 2949-4443

Influence of an organization’s image on its competitiveness

Zaryanova N.E. ,  Prokhorova O.K.  

UDC 338

  • Abstract
  • List of references
  • About authors

Currently, the image of an organization is a key area influencing the competitive advantages of modern business. Moreover, in the conditions of developing markets and growing turbulence in the external and internal environment, it is the image that makes it possible to stabilize the state of the organization. Thus, it allows you to form the identity of an enterprise, distinguish it from similar ones, attract and retain consumers, which has a positive impact on financial results. The article reveals the relationship between image and competitiveness, systematizes the areas within which image can significantly improve the competitive position of an organization.

1. Воливач Н. Формирование имиджа организации как фактор увеличения конкурентоспособности / Н. Воливач, Д.В. Головин, И.В. Приходько // Будущее науки – 2022: сборник научных статей 10-й Международной молодежной научной конференции. – Курск, 2022. – Т. 1. – С. 115-117.

2. Матюшенко О.С. Имидж организации как инструмент повышения ее конкурентоспособности / О.С. Матюшенко, И.А. Толмачева // Проблемы и перспективы экономического развития дальнего востока России: сборник научных трудов Всероссийского конкурса. – Хабаровск, 2023. – С. 41-44.

3. Муртазин Р.Р. Имидж организации как фактор повышения её конкурентоспособности / Р.Р. Муртазин // Современные вопросы развития общества в условиях цифровизации: материалы II Национальной научно-практической конференции. – Саранск, 2023. – С. 285-289.

4. Телегова А.С. Имидж организации как фактор повышения ее конкурентоспособности / А.С. Телегова, Е.А. Ехлакова // Управление экономикой, системами, процессами: сборник статей IV Международной научно-практической конференции. – Пенза, 2020. – С. 180-182.

5. Фасхутдинова К.Ф. Имидж организации как фактор повышения ее конкурентоспособности / К.Ф. Фасхутдинова // Знание – сила. – 2023. – № 4. – С. 43-45.

Zaryanova Natalia Eduardovna

Voronezh Institute of High Technologies

Voronezh, Russia

Prokhorova Olga Konstantinovna

Voronezh Institute of High Technologies

Voronezh, Russia

Keywords: image of the organization, competitiveness of the organization, competitive advantages,

For citation: Zaryanova N.E. , Prokhorova O.K. , Influence of an organization’s image on its competitiveness. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2024;18(2). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=1312 (In Russ).

141

Full text in PDF

Received 24.04.2024

Revised 26.04.2024

Published 30.06.2024