ПРОБЛЕМЫ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ КОНТЕКСТНОГО ОБУЧЕНИЯ В ВУЗЕ ДЛЯ СТУДЕНТОВ НАПРАВЛЕНИЯ ПОДГОТОВКИ «ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ДИЗАЙНЕ»
Работая с нашим сайтом, вы даете свое согласие на использование файлов cookie. Это необходимо для нормального функционирования сайта, показа целевой рекламы и анализа трафика. Статистика использования сайта отправляется в «Яндекс» и «Google»
SCIENTIFIC JOURNAL BULLETIN OF VORONEZH INSTITUTE OF HIGH TECHNOLOGIES
Online media
ISSN 2949-4443

PROBLEMS OF USING CONTEXTUAL LEARNING AT THE UNIVERSITY FOR STUDENTS TRAINING DIRECTIONS «INFORMATION TECHNOLOGIES IN DESIGN»

Zolototrubova Y.S. ,  Suvorov A.P. ,  Ryabinina O.A.  

UDC 371

  • Abstract
  • List of references
  • About authors

The article discusses the need to use the technology of contextual learning in the preparation of bache-lors of the direction «Information technology in design», its importance in all courses of study, associated with the formation of motivation for professional activity.

1. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход: Метод. Пособие / В.В. Вербицкий. – Москва: Высш. шк., 1991. – С. 207.

2. Рахманова Ю. К. Проектная деятельность в техническом вузе /Ю.К. Рахмонова, С. И. Каргапольцева // Молодой ученый. – 2016. – №11. – С. 127-131.

3. Сохатюк Ю. В. Выбор программного обеспечения для изучения инженерной графики / Ю.В. Сохатюк // Педагогическое мастерство: материалы Междунар. науч. конф. (г. Москва, апрель 2012 г.). – М.: Буки-Веди, 2012. – С. 350-355.

Zolototrubova Yu. S.


Voronezh, Russia

Suvorov A. P.


Voronezh, Russia

Ryabinina O. A.


Voronezh, Russia

Keywords: contextual learning, project activity, graphic preparation, design

For citation: Zolototrubova Y.S. , Suvorov A.P. , Ryabinina O.A. , PROBLEMS OF USING CONTEXTUAL LEARNING AT THE UNIVERSITY FOR STUDENTS TRAINING DIRECTIONS «INFORMATION TECHNOLOGIES IN DESIGN». Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2020;14(4). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=1180 (In Russ).

77

Full text in PDF

Published 31.12.2020