ЗАИМСТВОВАННАЯ ЛЕКСИКА В РУССКОМ ЯЗЫКЕ: ОСОБЕННОСТИ ПРЕПОДАВАНИЯ
Работая с нашим сайтом, вы даете свое согласие на использование файлов cookie. Это необходимо для нормального функционирования сайта, показа целевой рекламы и анализа трафика. Статистика использования сайта отправляется в «Яндекс» и «Google»
SCIENTIFIC JOURNAL BULLETIN OF VORONEZH INSTITUTE OF HIGH TECHNOLOGIES
Online media
ISSN 2949-4443

BORROWED VOCABULARY IN RUSSIAN LANGUAGE: FEATURES OF TEACHING

Savchenko V.V.  

UDC 81.161

  • Abstract
  • List of references
  • About authors

The article analyzes the process of borrowing in Russian language and the peculiarities of teaching borrowed vocabulary to non-philological students. Attention is drawn to the history of the borrowing process, the correct and appropriate use of foreign language vocabulary in speech.

1. Букатевич Н. И. Историческая грамматика русского языка / Н. И. Букатевич, С. А. Савицкая, Л. Я. Усачева. – Киев, 1974. – 308 с.

2. Костомаров В. Г. Языковой вкус эпохи / В. Г. Костомаров. – СПб.: Златоуст, 1999.

3. Крысин Л. П. Русское слово, своё и чужое / Л. П. Крысин. – М., 2004.

4. Крысин Л. П. О лексике русского языка наших дней / Л. П. Крысин // Русский язык в школе и дома. – 2002. – № 1.

Savchenko V. V.


Voronezh, Russia

Keywords: borrowed vocabulary, foreign words, historical process, russian language, teaching

For citation: Savchenko V.V. , BORROWED VOCABULARY IN RUSSIAN LANGUAGE: FEATURES OF TEACHING. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2020;14(3). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=1113 (In Russ).

73

Full text in PDF

Published 30.09.2020