ФОРМИРОВАНИЕ ОРГАНИЗАЦИОННОЙ КУЛЬТУРЫ КАК ФАКТОРА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ ПРЕДПРИЯТИЯ
Работая с нашим сайтом, вы даете свое согласие на использование файлов cookie. Это необходимо для нормального функционирования сайта, показа целевой рекламы и анализа трафика. Статистика использования сайта отправляется в «Яндекс» и «Google»
SCIENTIFIC JOURNAL BULLETIN OF VORONEZH INSTITUTE OF HIGH TECHNOLOGIES
Online media
ISSN 2949-4443

FORMATION OF ORGANIZATIONAL CULTURE AS A FACTOR OF COMPETITIVENESS OF THE ENTERPRISE

Tyupina N.V. ,  Grigorova O.N.  

UDC 331.1

  • Abstract
  • List of references
  • About authors

The relevance of the research topic is determined by the need for senior management of the company in a clear definition of the concept of "organizational culture", as well as in practical recommendations for its formation and development, diagnosis and assessment of organizational culture, as well as determining its type in order to decide on the need to change it in order to achieve competitive ad-vantages of the organization in a specific industry market.

1. Волошин, Ю. Ю. К понятиям «организационная культура» и «корпоративная культура» / Ю. Ю.Волошин // Молодой уче-ный. – 2017. – № 35 (169). – С. 29-35.

2. Грудистова, Е.Г. К вопросу об управлении организационной культурой / Е. Г. Грудистова // Проблемы теории и практики управления. – 2013. – № 5 – С.18-24

3. Замедлина, Е. А. Корпоративная культура организации. Организационная культура / Е. А. Замедлина. – М.: Риор, 2016. – 315 с.

4. Иванов, М. А. Организация как ваш инструмент. Российский менталитет и практика бизнеса / М. А. Иванов, Д. М. Шу-стерман Д.М. – СПб. : ООО «Издательство ДНК», 2013. – 237 с.

5. Сажина, К. П. Факторы развития организационной культуры организации / К. П. Сажина // Вестник ТОГИРРО. – 2019. – № 1. – С. 382-384. – URL: https://elibrary.ru/defaultx.asp? (дата обращения 20.11.2019)

6. Сметанина, М. Д. К вопросу о соотношении понятий «организационная культура» и «корпоративная культура» / М. Д. Сметанина // Гуманитарная парадигма. 2018. – № 3 (6). – С. 63-69 . – URL: https://elibrary.ru/defaultx.asp?(дата обраще-ния 20.11.2019).

Tyupina N. V.


Voronezh, Russia

Grigorova O. N.


Voronezh, Russia

Keywords: concept of organizational culture, corporate culture, stages of formation of organizational culture,

For citation: Tyupina N.V. , Grigorova O.N. , FORMATION OF ORGANIZATIONAL CULTURE AS A FACTOR OF COMPETITIVENESS OF THE ENTERPRISE. Bulletin of the Voronezh Institute of High Technologies. 2019;13(4). Available from: https://vestnikvivt.ru/ru/journal/pdf?id=1034 (In Russ).

82

Full text in PDF

Published 31.12.2019